TOŻSAMOŚĆ
ADMINISTRATORA
|
Administratorami
są:
1. Minister
Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 –
odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
2. Minister
Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy
ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w
zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W
zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach
danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty jest: Kierownik Urzędu Stanu
Cywilnego w Solcu Zdroju, 28-131 Solec Zdrój ul. 1-go Maja 10, e-mail ug@solec-zdroj.pl
|
DANE KONTAKTOWE
ADMINISTRATORA
|
Z
administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email
iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt , lub pisemnie na
adres siedziby administratora.
Z
administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się
skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z
administratorem – Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Solcu Zdroju, można
się skontaktować poprzez e-mail:
ug@solec-zdroj.pll lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
|
DANE KONTAKTOWE
INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator
– Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się
Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres
siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować
we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator
– Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony
danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator
– Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Solcu Zdroju, wyznaczył inspektora
ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: inspektor@cbi24.pl
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z
inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z
przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I
PODSTAWA PRAWNA
|
Pani
/ Pana dane będą przetwarzane w celu:
·
zarejestrowania w związku z:
-
nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
-
zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska,
zgonem,
-
zmianą obywatelstwa,
-
wydaniem nowego dowodu osobistego lub
paszportu,
-
zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
·
rejestracji obowiązku meldunkowego
polegającego na:
-
zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub
czasowego,
-
wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
-
zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza
granice Polski
·
uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o
danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
·
usunięcia
niezgodności w danych
Pani/Pana
dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Pani/Pana
dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami
ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji
publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i
samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie
niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom
organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom
organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii
publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej
modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub
faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób,
których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest
także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania
udostępnienia Pani / Pana danych.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA
DANYCH
|
Dane
w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW
DANYCH
|
Przysługuje
Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich
sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka,
np. danych dzieci.
|
PRAWO WNIESIENIA
SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przysługuje
Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego
się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego
pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
|
ŹRÓDŁO POCHODZENIA
DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani
/ Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
-
kierownik urzędu stanu cywilnego
sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych
aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
-
organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
-
organ gminy wydający lub unieważniający dowód
osobisty,
-
wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający
paszport,
-
wojewoda lub minister właściwy do spraw
wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa
polskiego.
|
INFORMACJA O
DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
|
Obowiązek
podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.
|