Gospodarka odpadami na terenie gminyDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2013-04-12 13:29:07

GPŚ-I.623.15.2013                                                                                     Solec-Zdrój 11.04.2013r.

    

 

Gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedsiębiorcy i instytucje


       
 W związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 poz. 391 ze zm.) od 1 lipca wchodzi w życie nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. 
         Zgodnie z przyjętym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Solec-Zdrój  (Uchwała nr XXI/109/2012 z 29 listopada 2012r.) uprzejmie informuję, iż w ramach nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi Rada Gminy Solec-Zdrój przejęła obowiązki właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zakresie odbierania i właściwego zagospodarowania odpadów komunalnych.
 Poza systemem pozostają pozostałe nieruchomości oraz instytucje. W związku z powyższym właściciele bądź zarządcy tych nieruchomości prowadzą gospodarkę odpadami komunalnymi na dotychczasowych zasadach, tj. indywidualnej umowy z przedsiębiorcą.
 Umowy te oraz dowody uiszczania opłat za odbiór odpadów podlegać będą okresowej kontroli.
 Zgodnie z § 17 Regulaminu ustala się średnie wskaźniki nagromadzenia odpadów komunalnych wytworzonych w obiektach struktury społeczno-gospodarczej:
1. dla szkół wszelkiego typu 3 L na każdego ucznia i pracownika;
2. dla lokali handlowych 50 L na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak, co najmniej jeden pojemnik 120 L na lokal;
3. dla punktów handlowych poza lokalem 50L na każdego zatrudnionego, jednak, co najmniej jeden pojemnik 120 L na każdy punkt;
4. dla lokali gastronomicznych 20 L na jedno miejsce konsumpcyjne;
5. dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji, co najmniej jeden pojemnik 120l;
6. dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 120 L na każdych 10 pracowników;
7. dla hoteli, pensjonatów, domów opieki 20 L na jedno łóżko;
8. w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika na odpady.
Uwzględniając ww. wskaźniki przyjmuje się za pożądane następujące pojemniki lub kontenery, w których należy gromadzić odpady: dla odpadów komunalnych zmieszanych, niesegregowanych: zarządcy nieruchomości wielolokalowych – 1100 L lub KP7.
             Zgodnie z § 18 określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami -  pojemność worków winna wynosić od 60 l do 120 l. Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować worki lub pojemniki o następujących ujednoliconych kolorach:
1) NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia,
2) ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe,
3) BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji,
4) ZIELONY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane,
5) CZARNY z przeznaczeniem na pozostałe odpady.

Pełny tekst Regulaminu dostępny jest w zakładce Prawo miejscowe – Gospodarka odpadami na terenie gminy.



Powrót