OGŁOSZENIE O PRZETARGU
2017-03-17 09:54:10 Obwieszczenia
I. Nieruchomość położoną w miejscowości Zagajów gm. Solec – Zdrój woj. świętokrzyskie stanowiącą własność gminy Solec – Zdrój, oznaczoną na mapie ewidencji gruntów obrębu Zagajów jako działka
Wójt Gminy Solec - Zdrój działając na podstawie art. 28 i 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( tj.Dz.U.2016 poz.2147 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1490.) ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości:
I. Nieruchomość położoną w miejscowości Zagajów gm. Solec – Zdrój woj. świętokrzyskie stanowiącą własność gminy Solec – Zdrój, oznaczoną na mapie ewidencji gruntów obrębu Zagajów jako działka :
- dz. nr. 44 o pow. 2,33 ha położona w miejscowości Zagajów, nieruchomość gruntowa zalesiona, na podstawie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla Gminy Solec – Zdrój nieruchomość stanowi teren upraw rolnych. Sposób zagospodarowania nieruchomości powinien być zgodny z przeznaczeniem w MPZP. Dla w/w działki prowadzona jest księga wieczysta KW KI1B/00024851/1.
Cena nieruchomości 29 000,00 zł brutto.
II. Powyższa nieruchomość jest wolna od obciążeń.
III. W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne, które wpłacą w wyznaczonym terminie wadium w gotówce we właściwej wysokości oraz przed otwarciem przetargu przedłożą komisji przetargowej:
- oryginał dowodu wpłaty wadium
- dokument tożsamości
- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku gdy uczestnikiem przetargu jest podmiot gospodarczy – wystawione nie później niż 3 m-ce przed dniem przetargu
- osoby reprezentujące uczestników przetargu, udzielone im pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie
Cudzoziemców chcących nabyć nieruchomość wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz.U. z 2016r. poz. 1061 ze zmianami)
IV. W związku z wejściem w życie, z dniem 30 kwietnia 2016 r. ustawy z dnia 14 kwietnia 2016 r. o wstrzymaniu sprzedaży nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa ( Dz.U. poz.585) oraz o zmianie niektórych ustaw w tym ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 2052 ze zm.), przetarg ogranicza się do osób które, są podmiotami uprawnionymi do nabycia nieruchomości rolnej w rozumieniu przepisów art.2a ust. 1 i 2 oraz art.6 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego tj. w przetargu mogą wziąć udział rolnicy indywidualni w rozumieniu art. 6 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
Rolnik indywidualny spełniający w/w warunki oraz zainteresowany udziałem w przetargu powinien przed otwarciem przetargu ( tj. 28.IV.2017 godz. 9.00 ) przedłożyć komisji przetargowej następujące dokumenty:
1. oświadczenie o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego
(art. 7 ust. 1 w związku z art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy o kształtowaniu ustroju
rolnego) oraz o łącznej powierzchni użytków rolnych w danej gminie wchodzących
w skład gospodarstwa rodzinnego (art. 7 ust. 5 pkt 2 w związku z art. 5 ust. 1
UKUR), poświadczone przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), każdej z gmin,
na terenie której położone są nieruchomości wchodzące w skład tego gospodarstwa
2. w przypadku, gdy rolnik posiada gospodarstwo rodzinne, położone na terenie więcej niż jednej gminy - oświadczenie o łącznej powierzchni użytków rolnych stanowiących własność, użytkowanie wieczyste, będących w samoistnym posiadaniu, dzierżawionych przez rolnika indywidualnego (art. 7 ust. 5 pkt. 1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego)
3. oświadczenie o posiadaniu kwalifikacji rolniczych - wraz z dowodem potwierdzającym kwalifikacje rolnicze w zakresie wykształcenia rolniczego (potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu określonego w § 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą (Dz. U. z 2012 r. poz.109). Dowodem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji rolniczych mogą być również odpowiednie dokumenty wydane przez właściwe organy lub instytucje państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
4. dowód potwierdzający zamieszkanie co najmniej od 5 lat,
tj. zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały w rozumieniu przepisów o
ewidencji ludności.
Po okazaniu przez oferenta w/w dokumentów komisji przetargowej w dniu przetargu zostaną one zweryfikowane a osoby spełniające w/w wymogi zostaną dopuszczone do przetargu.
V. Przetarg odbędzie się dnia 28.IV.2017 o godz. 9.00 w Urzędzie Gminy w Solcu - Zdroju w sali konferencyjnej urzędu (II piętro).
VI. Przystępujący do przetargu winni wpłacić wadium w wysokości 10% ceny nieruchomości brutto do dnia 25.IV.2017 na konto Urzędu Gminy w Solcu - Zdroju Nr 66 85170007 0000 0000 0390 0013 w Nadwiślańskim Banku Spółdzielczym w Solcu – Zdroju.
Za skuteczne wniesienie wadium uznaje się tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Urzędu Gminy w Solcu – Zdroju potwierdzi , że otrzymał taki przelew do dnia 25.IV.2017 r. do godz. 15.00. Przedłożenie kopii polecenia przelewu wystawionego przez oferenta jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium, w dniu przetargu należy przedłożyć kopię dokonanego polecenia przelewu, na którym znajdować się będzie oryginalny stempel potwierdzający dokonanie przelewu.
Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Osobie, która wygra przetarg wadium zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia, pozostałym
uczestnikom przetargu wadium jest zwracane w ciągu trzech dniu po jego zakończeniu.
Wadium przepada w przypadku nie stawienia się nabywcy w Kancelarii Notarialnej w wyznaczonym przez Wójta Gminy Solec-Zdrój terminie sporządzenia aktu notarialnego.
Szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy w Solcu – Zdroju w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich przy ulicy 1-go Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój pok. Nr 18 w godzinach pracy Urzędu lub telefonicznie 41 377 60 41 wew. 11.
Zastrzega się prawo odwołania lub unieważnienia przetargu z ważnych powodów, podając przyczynę odwołania przetargu do publicznej wiadomości.
Zobacz również:
- Ogłoszenie o naborze - 2024-10-10 10:02:38
- Ogłoszenie - 2024-10-08 08:24:04
- Ogłoszenie - 2024-10-01 07:54:51
- Ogłoszenie o wpłynięciu oferty - 2024-08-19 09:33:18
- ZAWIADOMIENIE o wszczęciu postępowania - 2024-08-14 13:22:57
- Ogłoszenie o wpłynięciu oferty - 2024-08-12 08:10:52
- Informacja o wynikach I przetargu ustnego ograniczonego na sprzedaż nieruchomosci - 2024-08-05 13:26:46
- Obwieszczenie komisji przetargowej - 2024-07-31 14:44:13
- Informacja o wynikach naboru na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju. - 2024-07-22 08:48:52
- Obwieszczenie Starosty Buskiego z dnia 12.07.2024r. - 2024-07-17 13:53:41