Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
2024-06-26 08:52:21 Nabór
Załącznik do Zarządzenia nr 6/2024
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Solcu-Zdroju z dnia 26.06.2024 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
Zgodnie z art. 11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. w Dz. U. z 2022 poz. 530) oraz art. 54 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 1270 z późn.zm) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju z siedzibą w Solcu - Zdroju, ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec-Zdrój.
1. Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w
Solcu-Zdroju, ul. 1 Maja 10,
28 – 131 Solec-Zdrój.
2. Określenie stanowiska: Główny Księgowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem: Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1) Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo kraju należącego do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
b) w przypadku cudzoziemca - znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w art. 5 ust 2 i 3 ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2022 r. poz. 1691 z późn. zm);
c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
e) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie toczyło się, ani nie toczy się przeciwko niej postępowanie karne lub karno-skarbowe;
f) nieposzlakowana opinia;
g) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku;
h) znajomość przepisów prawnych, głównie w zakresie ustaw: - o finansach publicznych (Dz. U. 2023, poz. 1270 z późn.zm) - o rachunkowości (t.j. Dz.U. 2023, poz. 120)
- o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. 2023, poz. 1230 z późn.zm.)
- o świadczeniach opieki zdrowotnej (Dz. U. 2022, poz. 2561 z późn.zm)
- o podatku od osób fizycznych (Dz. U. 2022, poz. 2647 z późn.zm.) - o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 289 ze zm.),
i) spełnia jeden z poniższych warunków:
1. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
2. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2) Wymagania dodatkowe:
Predyspozycje do;
a) sumiennego, szybkiego i bezstronnego wykonywania przydzielonych zadań, przejawiania inicjatywy i operatywności,
b) gruntownej znajomości i ścisłego przestrzegania przepisów prawa materiałowego i proceduralnego w dziedzinie powierzonego zakresu,
c) dbania o dobre imię i zaufanie społeczne do samorządowych organów administracji,
d) przestrzegania dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej i państwowej,
e) dbałości o mienie ośrodka i urzędu, przeciwdziałanie marnotrawstwu i niegospodarności,
f) przestrzegania zasad współżycia społecznego.
4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Realizacja budżetu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
2. Pełna obsługa finansowo – księgowa.
3. Prowadzenie rachunkowości jednostki.
4. Przestrzeganie wydatkowania środków finansowych zgodnie z planem finansowym.
5. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
6. Dokonywanie wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
7. Profesjonalne i terminowe opracowywanie budżetu ośrodka na dany rok budżetowy.
8. Bieżąca i systematyczna analiza stanu środków finansowych będących w dyspozycji ośrodka.
9. Terminowe i profesjonalne sporządzanie informacji, sprawozdań, bilansów, prognoz dotyczących dochodów i wydatków ośrodka.
10. Właściwe prowadzenie i bieżąca aktualizacja Ksiąg Inwentarzowych Ośrodka.
11. Czuwanie nad ciągłością ubezpieczenia mienia ośrodka.
12. Zapewnienie płynności finansowej na terminową realizację zadań ośrodka.
13. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
14. Aprobowanie pod względem finansowym sprawozdań merytorycznych pracowników realizujących poszczególne zadania Ośrodka.
15. Zatwierdzanie dokumentów księgowych i ich opisywanie.
16. Przygotowywanie przelewów za faktury z zakupu usług, materiałów i świadczeń klientów.
17. Praca w systemach informatycznych: Płatnik, programach księgowo-płacowych, SJO BeSTi@ oraz innych niezbędnych do bieżącej realizacji zadań ośrodka.
18. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania wynagrodzenia chorobowego, zasiłku chorobowego, macierzyńskiego oraz innych świadczeń z ZUS.
19.Wykonywanie innych czynności wynikających z prawa finansowego czy zleconych przez Kierownika ośrodka.
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, ul.
1 Maja 10,
28 – 131 Solec-Zdrój, 3 piętro (winda).
2) umowa o pracę docelowo na czas nieokreślony (pierwsza umowa na czas określony)
3) wymiar czasu pracy: pełen etat.
4) wynagrodzenie: ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 z późn.zm) oraz regulaminem wynagradzania pracowników obowiązującym w jednostce.
5) praca: administracyjno – biurowa z obsługą urządzeń technicznych, w tym systemów komputerowych; finansowych, płacowych, kadrowych i sprawozdawczych, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
6) praca jednozmianowa,
7. Wymagane dokumenty:
1) CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
2) list motywacyjny;
3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy – kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata);
6) podpisaną własnoręcznie klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z postępowaniem konkursowym, dla potrzeb jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) – załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie.
7) podpisane własnoręcznie oświadczenie (stanowiące załącznik nr 3 do ogłoszenia), w którym uczestnik konkursu stwierdza, że:
a) podpisane własnoręcznie oświadczenie, w którym uczestnik konkursu stwierdza, że posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
b) podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie toczyło się, ani nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub karno-skarbowe;
d) podpisane własnoręcznie oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku głównego księgowego;
e) nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
8. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli
kandydat zamierza skorzystać
z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku gdy znajdzie się w gronie
najlepszych kandydatów, poświadczone przez kandydata/ kandydatkę za zgodność z
oryginałem.
8. Termin i miejsce składania dokumentów
1) Oferty konkursowe wraz z załącznikami, umieszczone w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.”, należy złożyć osobiście w Siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec-Zdrój w dniach i godzinach pracy Ośrodka Pomocy Społecznej (poniedziałek - piątek w godzinach 7.00 – 15.00 lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój.
2) Oferty muszą wpłynąć na podany wyżej adres do dnia 09 lipca 2024 r. (w przypadku przesyłek pocztowych nie decyduje data stempla pocztowego, lecz liczy się data wpływu listu/przesyłki do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju. Dokumenty, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju po 09 lipca 2024 r. nie będą rozpatrywane (w przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data ich wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej).
9. Inne ważne informacje dotyczące konkursu:
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- I etap - ocena złożonych ofert pod względem formalnym (bez udziału kandydatów) - sprawdzenie przez Komisję Konkursową kompletności wymaganych dokumentów oraz spełniania przez kandydatów wymagań niezbędnych,
- II etap – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.
Do II etapu konkursu zostaną dopuszczeni tylko ci kandydaci, których oferty będą zawierać wszystkie wymagane dokumenty i którzy spełnią wszystkie wymagania niezbędne, określone w ogłoszeniu o konkursie.
O terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
Ocena złożonych ofert pod względem formalnym zostanie dokonana przez Komisję Konkursową w terminie do dnia 15 lipca 2024 r. Konkurs zostanie przeprowadzony również w przypadku zgłoszenia się tylko jednego kandydata.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona niezwłocznie po jego zakończeniu na stronie BIP, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
Dodatkowych informacji udziela Justyna Gawior w zastępstwie Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, tel. 41 3776039 wew.35.
ZAŁĄCZNIKI
1. Załącznik nr 1 kwestionariusz
3. Załącznik nr 3 oświadczenia
Zobacz również:
- Wyłożenie do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Solec-Zdrój na terenie Gminy Solec-Zdrój wraz z prognozą oddziaływania na środowisko - 2025-03-14 11:34:51
- OGŁOSZENIE O PRZETARGU - 2025-03-14 11:31:23
- Informacja o odwołaniu przetargu - 2025-03-14 07:22:44
- OGŁOSZENIE O PRZETARGU - 2025-03-12 10:19:55
- Ogłoszenie/Obwieszczenie Wójta Gminy Solec-Zdrój - 2025-03-07 09:30:22
- Wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w użyczenie w trybie bezprzetargowym - 2025-03-04 14:53:07
- OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY SOLEC-ZDRÓJ - 2025-02-28 11:13:40
- OBWIESZCZENIE WOJEWODY ŚWIĘTOKRZYSKIEGO z dnia 7 lutego 2025 r. - 2025-02-25 09:10:19
- Zapytanie ofertowe - rozgraniczenie nieruchomości. - 2025-02-25 08:44:06
- Obwieszczenie Wojewody Świętokrzyskiego Znak: SPN.III.7821.1.11.2024 - 2025-02-20 16:58:01