Rejestr działalności regulowanej | ![]() | |
REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Podstawą do prowadzenia rejestru są: 1. Art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 391), 2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 220, poz. 1447 ze zm.) Działalność gospodarcza obejmująca odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest zgodnie z art. 1 pkt 17 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 152, poz. 897) działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Od 1 stycznia 2012r. rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Solec-Zdrój prowadzi Wójt Gminy Solec-Zdrój. Wpisu do rejestru oraz zmian wpisu dokonuje Wójt Gminy na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać: 1) nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; 2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada; 3) numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada; 4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych z podaniem kodu odpadu.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się: 1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł; zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 152, poz. 897). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie nowelizacji ustawy posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2); 2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wójt Gminy Solec-Zdrój dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy. Wzór wniosku i oświadczenia w załączeniu. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r. na podstawie art. 14 ust. 1 z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 152, poz. 897). Wykonywanie pozostałych usług komunalnych (opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych do stacji zlewnych) nadal wymagają uzyskania zezwolenia. Załączniki: Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych PDF Oświadczenie w sprawie działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych PDF REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W GMINIE SOLEC-ZDRÓJ PDF
|
Powrót |