Zamawiający:
Urząd Gminy Solec Zdrój
Adres:
Solec Zdrój
28-131 Solec Zdrój
Kontakt:
tel. 041 377 60 41, fax. 041 377 60 22
E-mail:ugsolecz@post.pl
Strona www: www.solec-zdroj.pl
Numer ID: 68
Data publikacji:
2009-03-03 15:08:59
Przedmiot: Wykonanie robót polegających na utrzymaniu dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Solec – Zdrój w roku 2009
Treść przetargu: Znak: RIG.III.7040-9/09 Solec – Zdrój, 03.03.2009r. OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU roboty budowlane - powyżej 14 000 Euro „Wykonanie robót polegających na utrzymaniu dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Solec – Zdrój w roku Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Numer ogłoszenia: 48190 - 2009; data zamieszczenia: 03.03.2009. I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJACEGO: Nazwa: Gmina Solec - Zdrój Adres pocztowy: ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec-Zdrój, woj. świętokrzyskie. Telefon: (041) 377-60-39, 377-60-41, 377-60-46 Faks: (041) 377-60-22 Adres strony internetowej zamawiającego: www.solec-zdroj.eu Rodzaj Zamawiającego: Administracja samorządowa. II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: „Wykonanie robót polegających na utrzymaniu dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Solec – Zdrój w roku II.2. Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane. II.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: „Wykonanie robót polegających na utrzymaniu dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Solec – Zdrój w roku zgodnie z zapisami SIWZ. Zamówienie obejmuje: Temat I – Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem na remont dróg na terenie gminy Solec Zdrój w ilości około 1500 ton 1. Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem o frakcji 0 – 2. Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem o frakcji 0 – 3. Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem o frakcji 4 – 4. Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem o frakcji 4 – 5. Materiał kamienny wraz z transportem i rozplantowaniem o frakcji 31,5– Temat II – Praca ładowarko koparką o poj. łyżki od 1.Praca ładowarko koparką o poj. łyżki powyżej 0,40m3 Temat III Transport materiałów na remont dróg samochodem o ładowności pow. 7,5 tony Temat IV- Załadunek i transport rumu kamiennego na remont dróg wraz z rozplantowaniem. 1. na odległość do 2.za każdy następny kilometr Temat V – Wykonanie przepustu z materiału powierzonego 1.na długości 4 mb wraz z utwardzeniem nawierzchni materiałem kamiennym 2.na długości 4 mb bez utwardzenia kamieniem 3.za każdy następny1 metr przepustu z utwardzeniem nawierzchni materiałem kamiennym 4.za każdy następny Temat VI – Profilowanie dróg równiarką drogową Temat VII – Koszenie poboczy dróg II.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45 000 000-7 Roboty budowlane. 45 233 142 – 6 Roboty w zakresie naprawy dróg. 45 520 000 – 8 Wynajem koparek wraz z obsługą operatorską. II.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. II.6.Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. II.7.Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Data zakończenia: 31.12.2009r. IV. WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA IV.1. Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium wniesionym przed upływem terminu składania ofert - najpóźniej do dnia 25.03.2009r. do godz. 1100, w wysokości: 1 500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem z konta na poniżej podany rachunek bankowy: Urząd Gminy w Solcu - Zdroju Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu - Zdroju nr rachunku : 66851700070000000003900013 z dopiskiem: wadium na Wykonanie robót polegających na utrzymaniu dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Solec – Zdrój w roku 2009. UWAGA: Oryginał dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. W wypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca dołączy do oferty kopię dokonanego polecenia przelewu. W przypadku wniesienia w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty oryginał dokumentu gwarancyjnego i obejmować cały okres związania ofertą. IV.2. WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1.1 spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ spełniali następujące wymogi; 2.1. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawienia pisemnych zobowiązań innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych a) Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, b) Wykonawca musi dysponować niezbędnym do wykonania zamówienia potencjałem technicznym tj. narzędziami i urządzeniami. c) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. d) Możliwość przedstawienia pisemnych zobowiązań innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia dotyczy jedynie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 2.1. b) i c). 2.2. W zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiające wykonanie robót: a) Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na sumę, co najmniej 100 000 zł. b) Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 100 000 zł. 3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty zgodnie z postanowieniami SIWZ, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 Ustawy Pzp. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty i oświadczenia. 1.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22, ust. 1: a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust.1 pkt.1-3 ustawy (wg załącznika do SIWZ), b) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne - art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy (wg załącznika do SIWZ). 1.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych w myśl ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661 ze zm.). 1.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) wykaz wykonanych robót budowlanych, w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (wg załącznika do SIWZ), b) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca - (wg załącznika do SIWZ). c) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt b), Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, d) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - (wg załącznika do SIWZ), e) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. d) oraz pkt. e), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 1.4. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość dostępnych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę 100 000,00 zł , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 100 000 zł. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2.1. Spółka cywilna (wspólnicy spółki cywilnej) będzie uważana za Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Przez spółkę cywilną należy rozumieć spółkę, 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania a) Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. b) Każdy z wykonawców musi się podpisać pod pełnomocnictwem. c) Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. 2.3. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII, pkt. 1d). Każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24, ust. 1 i ust. 2 ustawy. Pozostałe warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy występujący wspólnie winni spełniać łącznie. 2.4. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt. 1.1.b), w pkt. 1.2. a), b), c), d), Dokumenty określone w pkt. 1.1a), w pkt. 1.3. a), b), c), d), e), w pkt. 1.4. a), b) winny potwierdzać spełnianie łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, do których się odnoszą. 2.5. Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta złożona przez takich wykonawców zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1. w pkt. 1.2. a), b), d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięce przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. w pkt. 1.2. c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3.1. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wymogi dotyczące terminów wystawienia dokumentów podane w pkt. 3 stosuje się odpowiednio. 4. Dokumenty składane w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 5. Dołączone do oferty kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. V. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony. VI. KRYTERIA OCENY OFERT Najniższa cena. VII. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. VIII. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.solec-zdroj.eu Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego – ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec – Zdrój. XIX. Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy. XX. Termin składania ofert: Termin składania ofert 25.03.2009r. godzina 1100 (czasu lokalnego). Miejsce: siedziba Zamawiającego – ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec – Zdrój, pok. 18 lub przesłać na adres Zamawiającego. XXI. Termin związania ofertą: Okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). XXII. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej. Nie dotyczy.
z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
do wykonania zamówienia:
nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych:
o której mowa w art. 860-875 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Załączone pliki |
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (spec_b_u_d2009.doc - 380.416 KB) | |
Data publikacji: 2009-03-03 15:11:59 Redaktor: Piotr Kalita |
Opublikował: Piotr Kalita, data publikacji: 2009-03-03 15:12:11
Ostatnia zmiana: Piotr Kalita, data: 2009-03-16 09:54:10
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu