Zamawiający:
Urząd Gminy Solec Zdrój
Adres:
Solec Zdrój
28-131 Solec Zdrój
Kontakt:
tel. 041 377 60 41, fax. 041 377 60 22
E-mail:ugsolecz@post.pl
Strona www: www.solec-zdroj.pl
Numer ID: 81
Data publikacji:
2009-07-23 13:20:33
Przedmiot: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów
Treść przetargu:
… dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego …
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIE
Zmina do SIWZ
Znak: RIG.II.7034-4.1/09 Solec – Zdrój, 23.07.2009r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
usługi - powyżej 14 000 Euro
„Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów”.
Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Numer ogłoszenia: 118671-2009; data zamieszczenia: 23.07.2009r.
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJACEGO:
Nazwa: Gmina Solec - Zdrój
Adres pocztowy: ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec-Zdrój, woj. świętokrzyskie.
Telefon: (041) 377-60-39, 377-60-41, 377-60-46
Faks: (041) 377-60-22
Adres strony internetowej zamawiającego: www.solec-zdroj.eu
Rodzaj Zamawiającego: Administracja samorządowa.
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów.
II.2. Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów.
Zakres robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego zgodnie z dokumentacja projektową obejmuje:
- budowę kanalizacji grawitacyjnej (kategorii XXVI) dł. 77115m, kanalizacji ciśnieniowej
dł. 14653m, z 22 przepompowniami ścieków (kategorii XXX) wraz z przyłączami elektroenergetycznymi, ogrodzeniem i utwardzeniem terenu przepompowni,
- budowę oczyszczalni ścieków w m. Świniary, gm. Pacanów (kategorii XXX) w technologii BIOVAC o przepustowości 300 m3/d wraz z rurociągiem odprowadzającym ścieki oczyszczone, przyłączem wodociągowym i energetycznym oraz utwardzenie terenu na terenie prowadzonej inwestycji,
- budowę oczyszczalni ścieków komunalnych w technologii BIOVAC o przepustowości 700 m3/d i oczyszczalni ścieków pokąpielowych w technologii INWATEC o przepustowości 200m3/d w miejscowości Wełnin gm. Solec – Zdrój,
- budowę systemu sterowania, monitorowania z archiwizacją danych i wizualizacji dla sieciowych przepompowni ścieków w miejscowościach: Zołcza – Ugory, Wójcza, Wójeczka, Biechów, Wola Biechowska – Gmina Pacanów oraz miejscowościach: Piestrzec, Włosnowice, Świniary, Zielonki, Kików, Solec -Zdrój, Zborów, Żuków – Gmina Solec – Zdrój.
II.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.70.00-1 Nadzór nad robotami budowlanymi.
71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego.
II.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
Nie.
II.6.Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
Nie.
II.7.Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Nie.
III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Data zakończenia: 31.12.2012r.
IV. WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
IV.1. Informacja na temat wadium:
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium wniesionym do dnia 31.07.2009r. do godz. 1100,
w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem z konta na poniżej podany rachunek bankowy:
Urząd Gminy w Solcu - Zdroju
Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu - Zdroju
nr rachunku : 66851700070000000003900013
z dopiskiem: wadium na:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów.
Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew do dnia 31.07.2009r. do godz. 1100.
W wymienionym przypadku przekazanie Zamawiającemu kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
UWAGA: Oryginał dowodu wniesienia wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego
u Skarbnika Gminy pok. nr 15. W wypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca złoży kopię dokonanego polecenia przelewu, na którym znajdować się będzie oryginalny stempel potwierdzający dokonanie przelewu.
Zamawiający otrzyma od Zamawiającego pisemne potwierdzenie złożenia dowodu wniesienia wadium.
W związku z powyższym do oferty należy załączać kserokopię dokumentu wadialnego.
IV.2. WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
a) Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie usługi, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. co najmniej:
- usługi polegające na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego nad budową kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej o łącznej długości 40km,
- usługi polegające na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego przy budowie, co najmniej 10 przepompowni sieciowych,
- jedną usługę polegającą na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego przy budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 150 m3/d.
b) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą sprawować funkcję Inspektorów nadzoru poszczególnych branż;
1. Inspektor Nadzoru robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (Inspektor nadzoru robót sanitarnych) posiadający:
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
2. Inspektor Nadzoru robót budowlanych posiadający:
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń.
3. Inspektor nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
4. Inspektor Nadzoru robót drogowych posiadający:
- uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń.
Zamawiający żąda wskazania Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, który będzie koordynatorem na budowie wszystkich Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego.
Osoby sprawujące w/w funkcje muszą należeć do odpowiedniej izby samorządu zawodowego - dysponują aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, posiadają stosowne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń (art. 12a, ust. 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm./), wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub równoważne uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie w/w rozporządzenia.
Możliwość przedstawienia pisemnych zobowiązań innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia dotyczy jedynie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 1.2 b).
Wskazane w pkt. 1.2.b) osoby muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
a) Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 400 000 zł.
1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty zgodnie z postanowieniami SIWZ, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 Ustawy Pzp.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty i oświadczenia.
1.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22, ust. 1:
a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust.1 pkt.1-3 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ),
b) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne - art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy (załącznik nr 4 do SIWZ).
1.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie
potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
1.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, tj. co najmniej:
- usługi polegające na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego nad budową kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej o łącznej długości 40km,
- usługę polegające na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego przy budowie co najmniej 10 przepompowni sieciowych,
- jedną usługę polegające na pełnieniu czynności nadzoru inwestorskiego przy budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 150 m3/d - (załącznik nr 5 do SIWZ).
W celu potwierdzenia spełniania przedmiotowego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie – referencje zawierające, co najmniej:
- wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi, których dokumenty dotyczą,
- wskazanie podmiotu, na rzecz, którego realizowane były usługi,
- wskazanie zakresu i wartości robót budowlanych nad, którymi Wykonawca sprawował nadzór inwestorski,
- podanie wartości wykonanej usługi,
- wskazanie daty wykonania usługi (rozpoczęcia, zakończenia),
- wskazanie miejsca wykonania usługi.
b) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności – (załącznik nr 6 do SIWZ),
Dotyczy osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w pełnieniu nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów.
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wskazane osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego, tj. kopie świadectw potwierdzających nadane uprawnienia wraz z zaświadczeniem, wydanym przez właściwą izbę samorządu zawodowego, potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby – dotyczy inspektora nadzoru robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (koordynatora), inspektora nadzoru robót budowlanych, kierowników robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, inspektora nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych, inspektora nadzoru ds. drogowych.
c) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. b), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (załącznik nr 7 do SIWZ).
Zamawiający żąda wskazania Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, który będzie koordynatorem na budowie wszystkich Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego.
1.4. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
a) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 400 000 zł.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2.1. Spółka cywilna (wspólnicy spółki cywilnej) będzie uważana za Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Przez spółkę cywilną należy rozumieć spółkę,
o której mowa w art. 860-875 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.3. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
a) Treść pełnomocnictwa musi dokładnie określać zakres umocowania.
b) Każdy z Wykonawców musi się podpisać pod pełnomocnictwem.
c) Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
2.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
2.3. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII, pkt. 1.1. oraz 1.4.
Każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24, ust. 1 i ust. 2 ustawy.
Pozostałe warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy występujący wspólnie winni spełniać łącznie.
2.4. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt. 1.1.b), w pkt. 1.2. a).
Dokumenty określone w pkt. 1.1a), w pkt. 1.3. a), b), c), w pkt. 1.4. a), winny potwierdzać spełnianie łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, do których się odnoszą.
2.5. Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta złożona przez takich Wykonawców zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
Umowa ta w szczególności powinna zawierać następujące postanowienia:
• związanie się na okres nie krótszy niż czas trwania umowy na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Rozbudowa i przebudowa systemu wodno-kanalizacyjnego Gminy Solec – Zdrój i Pacanów, powiększony o okres z tytułu gwarancji jakości, udzielonej przez Wykonawcę robót.
• wskazanie Pełnomocnika i jego umocowania do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
• zapis wspólnej i solidarnej odpowiedzialności za wykonanie przedmiotu umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego zabezpieczenia umowy, realizowanego zamówienia,
• role i zadania każdego z Wykonawców – określenie zakresu przedmiotu zamówienia - wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wykonywaniu umowy,
• zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego,
• wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy między Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o zamówienie do czasu wykonania zamówienia.
3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.).
4. Dokumenty składane w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
5. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN. Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
6. Dołączone do oferty kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
V. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony.
VI. KRYTERIA OCENY OFERT
Najniższa cena.
Znaczenie – 100%.
VII. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:
Nie.
VIII. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.solec-zdroj.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Siedziba Zamawiającego – ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec – Zdrój.
IX. Termin składania ofert:
Termin składania ofert 31.07.2009r., o godz. 1100 (czasu lokalnego).
Miejsce: Siedziba Zamawiającego – ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec – Zdrój, pok. 18 lub przesłać na adres Zamawiającego.
X. Termin związania ofertą:
Okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
XI. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 - 2013.
Załączone pliki |
SIWZ inspektor nadzoru (siwz_dla_inspektora_s_p1.doc - 501.76 KB) | |
Data publikacji: 2009-07-23 13:34:22 Redaktor: Piotr Kalita |
Opublikował: Piotr Kalita, data publikacji: 2009-07-23 13:20:42
Ostatnia zmiana: Piotr Kalita, data: 2009-07-24 14:57:14
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu