Wersja do druku

Zamawiający:

Urząd Gminy Solec Zdrój

Adres:
Solec Zdrój
28-131 Solec Zdrój

Kontakt:
tel. 041 377 60 41, fax. 041 377 60 22
E-mail:ugsolecz@post.pl
Strona www: www.solec-zdroj.pl

Numer ID: 83

Data publikacji:
2009-08-20 14:45:47

Przedmiot: Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Szkole Podstawowej w Zborowie

Treść przetargu:

 

 

 

 

 

 

 

Odpowiedzi na pytania do SIWZ 2009-09-01

 

Solec-Zdrój: Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Szkole Podstawowej w Zborowie
Numer ogłoszenia: 286878 - 2009; data zamieszczenia: 20.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Solec - Zdrój , ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój, woj. świętokrzyskie, tel. 041 377-60-39, faks 041 3776022.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.soleczdroj.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Szkole Podstawowej w Zborowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa boiska wielofunkcyjnego o wym. 22x44 m na podbudowie elastycznej z nawierzchnią poliuretanową. Wyposażenie boiska w urządzenia sportowe (2 bramki do piłki ręcznej, słupki wraz z siatką do piłki siatkowej, 4 szt. koszy do piłki koszykowej). Ogrodzenie płyty boiska..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.11.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium wniesionym do dnia 10.09.2009. do godz. 09:00, w wysokości: 15 000,00. PLN (słownie: Piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem z konta na poniżej podany rachunek bankowy: Urząd Gminy w Solcu - Zdroju Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu - Zdroju nr rachunku : 66851700070000000003900013 z dopiskiem: wadium na: Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Szkole Podstawowej w Zborowie. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew do dnia 10.09.2009. do godz. 09:00.W wymienionym przypadku przekazanie Zamawiającemu kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. UWAGA: Oryginał dowodu wniesienia wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego u Skarbnika Gminy pok. nr 15. W wypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca złoży kopię dokonanego polecenia przelewu, na którym znajdować się będzie oryginalny stempel potwierdzający dokonanie przelewu. Zamawiający otrzyma od Zamawiającego pisemne potwierdzenie złożenia dowodu wniesienia wadium. W związku z powyższym do oferty należy załączać kserokopię dokumentu wadialnego.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1)spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.: 1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; a) Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i charakterem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. co najmniej: - roboty budowlane polegające na budowie boiska o sztucznej nawierzchni. 4. Wykonawca musi spełniać warunek, że zakończył w ciągu ostatnich 5-ciu lat, jako główny wykonawca, co najmniej 1 zadanie o podobnym charakterze. Należy sporządzić stosowny wykaz. b) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Musi dysponować, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia wydane przed 16 października 2003r. wystawione na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 30 grudnia 1994r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Musi dysponować osobą, która będzie pełniła obowiązki kierownika budowy i spełniała następujące wymogi: Kierownik budowy Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w odpowiedniej specjalności Możliwość przedstawienia pisemnych zobowiązań innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia dotyczy jedynie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 1.2 b), c). 1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; a) Wykonawca musi posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 300.000 zł lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000 zł, b) Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 300.000 zł. 1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty zgodnie z postanowieniami SIWZ, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 Ustawy Pzp..

  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty i oświadczenia. 1.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22, ust. 1: a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust.1 pkt.1-3 ustawy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3), b) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne - art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4). 1.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy P.z.p. wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy P.z.p. wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych w myśl ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661 ze zm.)). 1.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) wykaz wykonanych robót budowlanych, w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie - tj. co najmniej: - roboty budowlane polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5) 4. Wykonawca musi spełniać warunek, że zakończył w ciągu ostatnich 5-ciu lat, jako główny wykonawca, co najmniej 1 zadanie o podobnym charakterze. Należy sporządzić stosowny wykaz. W celu potwierdzenia spełniania przedmiotowego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie - referencje zawierające, co najmniej: - wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, - wskazanie podmiotu, na rzecz, którego realizowane były roboty, - wskazanie zakresu i wartości wykonanych robót, - wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia, zakończenia), - wskazanie miejsca wykonania. b) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca - (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6). c) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt b), Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował - (wzór zobowiązania zgodnie z załącznikiem nr 6a). d) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - (wzór wykazu stanowi załącznik nr 7), e) wskazanie osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy przy realizacji zamówienia, posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności - (według wzoru stanowiącego załącznika nr 7a), Wykonawca musi załączyć kserokopie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w odpowiedniej specjalności wraz z aktualną informacją o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, osoby, która będzie pełniła nadzór ze strony Wykonawcy nad realizacją zamówienia - kierownik budowy, f) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. d), e), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - (wzór zobowiązania zgodnie z załącznikiem nr 6a). 1.4. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych w wysokości co najmniej 300.000 PLN, lub potwierdzającą zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 300.000 PLN wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 300.000 PLN. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2.1. Spółka cywilna (wspólnicy spółki cywilnej) będzie uważana za Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Przez spółkę cywilną należy rozumieć spółkę, o której mowa w art. 860-875 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.3. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. a) Treść pełnomocnictwa musi dokładnie określać zakres umocowania. b) Każdy z Wykonawców musi się podpisać pod pełnomocnictwem. c) Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. 2.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 2.3. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII, pkt. 1.1. oraz 1.4. Każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24, ust. 1 i ust. 2 ustawy. Pozostałe warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy występujący wspólnie winni spełniać łącznie. 2.4. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt. 1.1.b), w pkt. 1.2. a), b), c), d). Dokumenty określone w pkt. 1.1a), w pkt. 1.3. a), b), c), d), e), f), w pkt. 1.4. a), b) winny potwierdzać spełnianie łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, do których się odnoszą. 2.5. Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta złożona przez takich Wykonawców zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Umowa ta w szczególności powinna zawierać następujące postanowienia: - związanie się na okres nie krótszy niż czas trwania umowy na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Szkole Podstawowej w Zborowie, powiększony o okres z tytułu gwarancji jakości. - wskazanie Pełnomocnika i jego umocowania do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. - zapis wspólnej i solidarnej odpowiedzialności za wykonanie przedmiotu umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego zabezpieczenia umowy, realizowanego zamówienia, - role i zadania każdego z Wykonawców - określenie zakresu przedmiotu zamówienia - wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wykonywaniu umowy, - zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego, - wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy między Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o zamówienie do czasu wykonania zamówienia. 3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.). 4. Dokumenty składane w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego. 5. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN. Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 6. Dołączone do oferty kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.



IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.



IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.solec-zdroj.eu.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Solcu-Zdroju ul. 1 Maja 10 28-131 Solec-Zdrój.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.09.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Solcu-Zdroju ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój, pok nr 18.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


Załączone pliki
SIWZ_boisko_wielofunk.zipSIWZ boisko wielofunkcyjne Zborów (SIWZ_boisko_wielofunk.zip - 761.937 KB)
Data publikacji: 2009-08-20 14:48:45 Redaktor: Piotr Kalita

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 3257
Wprowadził do systemu: Piotr Kalita, data: 2009-08-20 14:45:47
Opublikował: Piotr Kalita, data publikacji: 2009-08-20 14:49:53
Ostatnia zmiana: Piotr Kalita, data: 2009-09-10 10:36:41
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu