OBWIESZCZENIE
2013-01-11 08:52:21 Obwieszczenia
Urząd Gminy w Solcu-Zdroju informuje mieszkańców o wymaganiach w zakresie zimowego utrzymania porządku na terenie nieruchomości.
Solec Zdrój dn. 09.01.2013r.
OBWIESZCZENIE
Urząd Gminy w Solcu-Zdroju informuje mieszkańców o wymaganiach w zakresie zimowego utrzymania porządku na terenie nieruchomości
Zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Solec-Zdrój (Uchwała nr XXI/109/2012 Rady Gminy Solec-Zdrój z dnia 29 listopada 2012 roku)
§ 3 Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości
i porządku na terenie nieruchomości poprzez:
12) uprzątanie przez właścicieli nieruchomości, niezwłocznie po opadach: błota, śniegu, lodu z powierzchni chodników (od granicy nieruchomości do krawędzi chodnika), przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącej dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości, a także nieruchomości, w tym z podwórzy, przejść, bram, itp., (przy czym należy to realizować w sposób nie zakłócający ruchu pieszych i pojazdów), oraz posypanie piaskiem chodnika; uprzątnięte błoto, śnieg, lód należy złożyć na skraju chodnika, tak by mogły je sprzątnąć służby utrzymujące w stanie czystości jezdnię; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczalny płatny postój lub parkowanie samochodów; piasek użyty do tych celów należy usunąć z chodnika niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania,
13) uprzątanie piasku z chodnika w sposób jak wyżej,
14) uprzątanie poprzez ich usuwanie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości, realizując w ten sposób zapisy § 2 pkt 7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych,
15) likwidowanie śliskości na drogach publicznych, ulicach, placach w okresie mrozów i opadów śnieżnych, zgodnie z wymogami art. 4 pkt 20 oraz art. 20 pkt 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych, przy użyciu piasku zmieszanego ze środkami chemicznymi nie działającymi szkodliwie na tereny zieleni oraz drzewa, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych ulicach i placach.
Z up. Wójta
mgr inż. Grzegorz Jabłoński
Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Zobacz również:
- OGŁOSZENIE - 2024-04-25 17:41:45
- Informacja Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni Sandomierz - 2024-04-25 09:34:29
- OGŁOSZENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU OTWARTEGO KONKURSU OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO W 2024 ROKU - 2024-04-18 13:33:35
- Informacja Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sandomierzu - 2024-04-16 13:37:55
- OGŁOSZENIE - 2024-04-10 08:07:04
- Obwieszczenie - 2024-04-02 09:50:50
- OGŁOSZENIE - 2024-03-27 12:43:27
- Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy - 2024-03-22 13:56:28
- Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży - 2024-03-22 13:46:52
- Obwieszczenie Starosty Buskiego z dnia 19.03.2024r. znak: AB.670.4.1.2024 - 2024-03-22 12:04:39