Ogłoszenie o naborze

2023-07-24 11:03:17 Nabór

Wójt Gminy Solec – Zdrój ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – inspektor ds. podatków i opłat w Referacie Finansowym w Urzędzie Gminy w Solcu-Zdroju.

 

Solec-Zdrój dnia 24.07.2023

                                                      

OGŁOSZENIE O NABORZE

 

Wójt Gminy Solec – Zdrój ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – inspektor ds. podatków i opłat w Referacie Finansowym w Urzędzie Gminy w Solcu-Zdroju.

 

Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania do zatrudniania na danym stanowisku:

 

Wymagania niezbędne:

·         obywatelstwo polskie,

·         wykształcenie wyższe lub średnie o kierunku ekonomia, finanse i rachunkowość, podatki i opłaty lokalne,  

w przypadku posiadania wykształcenia wyższego - co najmniej 3-letni staż pracy w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych,

w przypadku posiadania wykształcenia średniego - co najmniej 5-letni staż pracy w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych,

·         nieposzlakowana opinia,

·         posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

·         niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·         stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

·         zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie,

    Wymagania dodatkowe:

            - znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym,

            - znajomość przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości,

- znajomość ustawy o finansach publicznych,

- znajomość ustawy ordynacja podatkowa,

- znajomość ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

- znajomość ustawy o podatku rolnym,

- znajomość ustawy o podatku leśnym,

- znajomość ustawy o opłacie skarbowej,

- znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych oraz innych urządzeń     biurowych (m. in. skaner, kserokopiarka, faks),

- prawo jazdy kat. B.

 

 

 

Warunki pracy:

·         pełny wymiar czasu pracy,

·         miejsce pracy: Solec – Zdrój (budynek jest wyposażony w windę),

·         praca przy stanowisku komputerowym, wymagająca wysokiego poziomu samodzielności oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z petentem, w tym z organami administracji państwowej i kontrolnej. Ponadto praca w terenie - wizje w terenie.

Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:

·         życiorys (CV),

·         list motywacyjny - odręcznie podpisany,

·         kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

·         kserokopia dyplomu, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,

·         kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu, dokumenty potwierdzające staż pracy,

·         oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·         oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

·         zgoda na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w złożonej ofercie.

 

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:

 

  1. Prowadzenie dokumentacji służącej do wydawania decyzji ustalających wysokość podatków od osób fizycznych:

a)      sprawdzenie merytoryczne u podatników podatku od nieruchomości zadeklarowanych powierzchni użytkowej nieruchomości podlegających opodatkowaniu – polegających na dokonaniu pomiarów poszczególnych nieruchomości,

b)      porównanie stwierdzonych wielkości z ewidencją nieruchomości prowadzonych przez Starostwo Powiatowe,

c)      przygotowanie materiałów do ewentualnego wydania decyzji organu podatkowego w przypadku stwierdzonych różnic w informacjach w sprawie podatku od nieruchomości.

  1. Terminowe dokonywanie zmian w ewidencji gruntów i nieruchomości w oparciu o zawiadomienia o zmianach w tej ewidencji na podstawie wykazów zmian z Powiatowego Biura Geodezji oraz indywidualnych podatników.
  2. Terminowe podejmowanie decyzji w sprawach wymiaru,  przypisów, odpisów lub umorzeń w ramach poszczególnych podatków:

- prowadzenie rejestrów podań, odwołań wpływających w sprawach podatków i opłat,

- terminowe i wyczerpujące załatwianie spraw w zakresie załatwiania podań, skarg,

wniosków, odwołań,

- właściwe i terminowe przesyłanie odwołań, które organ podatkowy utrzymał w mocy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

  1. Bieżące przekazywanie decyzji w sprawach wymiaru lub zmiany wysokości podatków pracownikowi pełniącemu funkcję księgowego budżetowego.
  2. Przestrzeganie postanowień ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie prowadzonych przez siebie spraw.
  3. Przyjmowanie podań, odwołań i zażaleń w sprawie wymiaru i poboru podatków i opłat od osób fizycznych.
  4. Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów zobowiązań pieniężnych od osób fizycznych.
  5. Bieżące i terminowe prowadzenie ewidencji udzielonych przez organ stanowiący lub organ podatkowy ulg, zwolnień, umorzeń lub odroczeń terminów płatności należności powodujących skutki finansowe i przygotowanie danych z tego zakresu do sprawozdania z tytułu wykonania dochodów podatkowych oraz podstawowych dochodów podatkowych w okresach sprawozdawczych w oparciu o postanowienia rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sporządzania sprawozdawczości budżetowej w terminie 5 dni po upływie okresu sprawozdawczego i przekazywanie ich Głównemu księgowemu Urzędu Gminy.
  6. Wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w rejestrach podatkowych lub o wielkości posiadanego gospodarstwa lub innych z zakresu podatków i opłat oraz prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń.
  7. Zapewnienie powszechności opodatkowania.
  8. Dokonywanie sprawdzania pod względem formalnym i rachunkowym otrzymywanych informacji lub deklaracji w sprawach podatkowych.
  9. Odpowiednie zgodne z przepisami zarchiwizowanie każdego roku budżetowego i przechowywanie dysków chroniąc je przed dostępem osób nieupoważnionych.

 

 

Rekrutacja przebiega dwustopniowo:

 

a)      wstępna selekcja kandydatów ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia wymogi

formalne określone w ogłoszeniu o naborze i dokonywana jest przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Wójta Gminy,

       b) merytoryczna selekcja kandydatów przeprowadzana jest przez komisję rekrutacyjną i

polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej ze znajomości zagadnień objętych wymaganiami od kandydata.

 

Wskaźnik zatrudnienia w Urzędzie Gminy osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu  czerwcu był wyższy niż 6%.

 

O terminie rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.

 

Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru zostanie nawiązany stosunek pracy na czas określony z możliwością zatrudnienia w przyszłości na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Jeśli kandydat wyłoniony w drodze naboru odmówi nawiązania stosunku pracy, to nawiązuje się go z kolejną osobą  spośród kandydatów wymienionych w protokole rekrutacji.

 

 

Oferty wraz z dokumentami należy składać:

w zamkniętej kopercie opisanej: Nabór na stanowisko inspektora ds. podatków i opłat w Urzędzie Gminy Solec – Zdrój” osobiście na Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Solcu - Zdroju w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Solcu – Zdroju, ul. 1-go Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w terminie od 24.07.2023 do 07.08.2023.

 

Aplikacje które wpłyną do Urzędu /liczy się data otrzymania dokumentów przez Urząd/ po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

 

 

 

Dodatkowe uwagi:

·         RODO - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Solca – Zdroju dostępna jest  na stronie internetowej bip.solec-zdroj.pl – w zakładce Ochrona Danych Osobowych.

Klauzula informacyjna dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie dotycząca ochrony danych osobowych:
Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informujemy, że administratorem danych jest Gmina Solec-Zdrój. Przedmiotowe dane przetwarzane są w celu niezbędnym do realizowanego procesu rekrutacyjnego oraz podjęcia działań przed zawarciem umowy i nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Obowiązek ich podania wynika z przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. 

                                                                                                                         

 

(kliknij ikonkę poniżej aby otworzyć treść ogłoszenia)


 

                                                                    

 

(kliknij ikonkę poniżej aby otworzyć oświadczenia)


 

 

(kliknij ikonkę poniżej aby otworzyć kwestionariusz osobowy)


 

(kliknij ikonkę poniżej aby otworzyć klauzulę informacyjną dla kandydatów do pracy)


 

Zobacz również: