Wersja archiwalna z dnia 2022-02-15 11:18:33
|
Informowanie o braku dostępności oraz wnioskowanie o
zapewnienie dostępności Urzędu Gminy w Solcu-Zdroju
Podstawa
prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami
Informowanie
o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej (podstawa
prawna: art. 29 ustawy)
- Każdy ma prawo poinformować nas
o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Urzędu Gminy w Solcu-Zdroju (dalej: UG), o których mowa w art. 6 pkt 1 lub
3 ustawy.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub
informacyjno-komunikacyjnej (podstawa prawna: art. 30 ustawy)
- Jeśli jesteś osobą ze
szczególnymi potrzebami, masz prawo, po wykazaniu interesu faktycznego,
wystąpić do nas z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej
lub informacyjno-komunikacyjnej.
- To prawo przysługuje również
twojemu przedstawicielowi ustawowemu. Wykazanie interesu faktycznego
wymaga podania konkretnej potrzeby skorzystania z naszych usług (np. udział
w wydarzeniu organizowanym przez UG).
Składając
wniosek o zapewnienie dostępności należy:
- podać dane kontaktowe osoby
składającej wniosek;
- wskazać bariery, które
utrudniają lub uniemożliwiają dostępność architektoniczną lub
informacyjno-komunikacyjną;
- wskazać sposób kontaktu z osobą
składającą wniosek;
- wskazać preferowany sposób
zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
|