Obowiązek Wpisu Do Rejestru Działalności RegulowanejDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-08-07 13:54:44

W związku z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 z późn. zm.) od 1 stycznia 2012 r. wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące rejestracji przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych.

Od 1 stycznia 2012r. działalność w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie wymagała uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez wójta.

Rejestr jest prowadzony w formie bazy danych zapisanej na informatycznych nośnikach. Wpisu do rejestru działalności regulowanej oraz zmiany wpisu w tym rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze i potwierdzony nadaniem numeru rejestracyjnego.

Wzór wniosku dostępny jest w Referacie Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Rolnictwa, pokój nr 8 w godz. 700 – 1500

Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, mogą wykonywać swoją działalność bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od wejścia w życie powyższej ustawy, tj. do 31 grudnia 2012 r.

Wykonywanie pozostałych usług komunalnych (opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na stację zlewną, działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części), nadal wymaga uzyskania zezwolenia.



Powrót